Spitalul – Maternitatea Elias

Prin luna a IV a de sarcină am decis asupra spitalului unde urma să nasc: Spitalul Elias. Aveam de ales între Sanador și Elias, doctorița mea activând la ambele. Tot dumneaei a fost cea care mi-a sugerat Elias. Citez: „Dacă se întâmplă să nașteți cât sunt de gardă la Elias, nu am cum să vin.” Pentru mine a fost mai mult decât suficient să mă convingă având în vedere cât îmi doream să nasc cu doctorița mea.

Am căutat păreri despre maternități, despre moașe, despre politicile spitalelor, despre șpăgi, ce mai, tot abc-ul nașterii într-un spital de stat. Realitatea avea totuși să mă dea peste cap. E rândul meu să dau acum ceva înapoi și cu întârziere să ofer câteva date utile despre cum mai sunt nașterile în spitalul Elias.

Am născut în octombrie 2012, deci încă se pot considera de actualitate informațiile.

La poarta spitalului se înșiră mașini luxoase și ambulanța abia are loc printre ele. Se întră pe la urgențe. Îți faci loc cu greu, e aglomerație, gălăgie. Într-un final ajungi la lifturile din 1950 în care cu greu întră 3 persoane. Se zguduie puternic și se bălăbăne de colo-colo. Pentru control aștepți în picioare. Nu că nu te-ar lăsa celelalte paciente negraviduțe ci pentru că nu sunt scaune la OG II. De niciun fel. Echipamentele vechi, scaune de control ruginite, aer condiționat lipsă pe holurile spitalului. Mizerie destul de multă având în vedere că este secția de Neonato. La Neonato nu intri fără halat (costa 5 RON tot echipamentul) Dar am luat-o înainte.

Condițiile sunt decente pentru un spital din secolul XIX, nu din secolul XXI. M-a bufnit râsul când la monitorizarea fetală m-au legat cu o curea făcută zdențe și m-au învelit într-un cearceaf rupt. Sincer mi-a fost teamă să nu pățească bebeloiul ceva datorită lipsei de igienă. Dar ne-a ferit Cel de Sus.

Copilașii nu au voie cu mamele în salon, iar dacă naști prin cezariană, poți să te rogi și stând în limbă, nu-ți aduce nimeni puiul să îl vezi sau să îl hrănești, trebuie să te duci tu să îl iei. Nu e obligatoriu să te duci, ei oricum hrănesc bebelușii cu lapte praf fără să se obosească să te întrebe dacă ești de acord au ba.Trebuie să știi să alăptezi, nu îți arată nimeni.  Programul de vizite (nu, nu pentru tine ci pentru a-ți vedea propriul copilaș) este din 3 în 3h, mai puțin noaptea când de la 00.00 – 06.00 nu ai cum să îl vezi.

Va urma cu informații despre cazare și cum decurge pregătirea pentru o cezariană.

O părere la “Spitalul – Maternitatea Elias

  1. Eu am nascut la Sanador, desi dr mea mi-a spus ca nu poate veni daca e de garda la ea la Filantropia. Am vizitat spitalul Sanador si am ramas impresionata de felul cum arata. Mi-am dat seama ca nu am de ce sa ma umilesc in fata moaselor, infirmierelor,paznicilor, etc , cu spaga pe care trebuie sa o dau si cu atitutdinea de saru mana.
    Mi-am spus ca eu si micuta mea eva meritam mai mult.
    Am platit in total 5000 lei si am nascut cu dr Bogdan Staicu, un medic exceptional, bland , care iti explica totul in amanuntime.
    Intregul personal merita nota 20: doctoritele neonatoloage, moasele si infirmierele.
    In plus mi-au facut cadou un abonament de pediatrie , care ma ajuta. Eva are acum 3 luni si e sanatoasa, mananca si e cu toate vaccinarile la zi.
    Recomand sanador tuturor!

Lasă un răspuns

