Brioșe cu ciocolată

…și merișor!

Dl. Soț are mâine un interviu important. M-am gândit că așa cum el l-a luat pe Dl „Eu nu dorm decât afară în manducă” să îmi dea ocazia să mă odinesc și eu puțin, să îi fac o surpriză cu un dulce cu ciocolată. Data trecută când m-a rugat să îi fac un chec cu ciocolată i-am făcut o prăjitură de ciocolată, o ciocolată cu ciocolată! 😀

Buuun, după multe deliberări, am luat următoarele și m-am apucat de treabă:

– 125 g zahăr brun

– 125 g unt nesărat

– 100 g făină

– 2 ouă

– 2 linguri iaurt grecesc (merge și fără, nu-i bai dacă nu ai prin cămară)

– coaja de la o lămâine (opțional)

– jumătate de ciocolată neagră tăiată finuț (75g – 100g)

Fulgi de ciocolată

Se amestecă bine de tot untul la temperatura camerei cu zahărul până ce formează o cremă pufoasă. Dacă nu vreți să faceți scurtă la mână, le amestecați cu mixerul, dar dacă aveți antrenament, cu lingura de lemn. Zahărul se poate face praf pentru a se lipi mai bine de unt și contopi rapid. Apoi se adaugă ouăle, unul câte unul și se încorporeaza biiine de nu mai știi care-i care. Se pune și iaurtul și tare va mai arăta urât. Dar nu s-a tăiat, fii pe face! În ploaie se adaugă făina, apoi coaja de lămâie și iarăși se amestecă vârtos. La final, se adaugă fulgii de ciocolată și se amestecă ușor cu o spatulă, de jos în sus, cu grijă mare că-i păcat să se fărâmițeze ciocolata. Deasupra se presară din belșug merișor uscat.

Brioșă raw

Se pune rezultatul în forme tapetate cu unt și nițică făină dacă nu-s de silicon, iar dacă-s siliconate se pune direct compoziția și se bagă în grabă la cuptorul preîncălzit la 180C. Acu’ fiecare cuptor, pe limba sa. La noi dură ~25 min.

Prin sticla cuptorului le vezi cum iau formă și papilele gustative și simțurile tale o iau nițel de-a valma. Se recomandă număratul degetelor de la mâini, apoi de la picioare, apoi din nou  de la mâini. De câteva ori. Zeci de ori. Apoi sunt gata! Brioșă cu ciocolată

Să degustați cu plăcere și cu un pahar cu lapte rece! 🙂

Lasă un răspuns

