Diversificarea – Subiect tabu

Se apropie cu pași grăbiți granița de 6 luni. Cu cât se aproprie, cu atât nu mai știu ce și unde să citesc. Fiecare mămică, aici chiar cred că nu există excepții (excepțiile nu se numesc mămici) își dorește ce este mai bun, mai sănătos, mai organic și mai cu moț pentru puiul ei. După 6 luni de lăptic trebuie introdus și altceva. Fie că vrei să înlocuiești o masă, fie că îl obișnuiești cu texturi noi.

Începi să citești. Întrebi mama, soacra. Bine, poate îți spun ele și fără să întrebi, totuși au ceva experiență pe care noi nu o avem. Dar lucrurile s-au schimbat ca de la cer la pământ și se tot schimbă de la an la an. Cum am crescut noi este atât de diverit de cum ne vom vedea boboceii crescând. Mama mea s-a întors la muncă când eu aveam 4 luni și de atunci nu am mai primit decât lapte praf. Am întrebat de ce.

Laptele meu nu mai era bun pentru tine.

Doctorul îi spusese asta. Nu comentăm. Laptele praf este băgat pe gâtul noilor mămici neștiutoare, care ar face orice numai că își vadă micuții liniștiți. Dar totuși, revenind la doctori, știți că pediatrii nu au pregătire de nutriționiști, nu? Nici de alăptare. Cel puțin în România nu au. Ei își spun părerea în funcție de experiență sau părere personală. De unde știu asta? Am o serie de cunoștințe care au terminat Facultatea de Medicină sau urmează acum cursurile acestei facultăți. Sunt învățați foarte puține lucruri. De ce am adus aminte de asta? Pentru că fiecare pediatru dă o anume schemă pentru diversificare.

Unii propun a se începe cu supițe. Unii cu piureuri. Alții cu sucuri de fructe. În America se începe cu cereale de orez. În Anglia, cu ce vrei. Niciun GP nu și-a dat cu părerea. Doamna de la Heath Visitors mi-a dat mână liberă.

Regulile de aur totuși rămân:

  1. Lapte de vacă nu se dă până la 1 an;
  2. Mierea trebuie evitată tot până la 1 an cel puțin, poate provoca botulism;
  3. Sarea și zahărul trebuie evitate cât mai mult, chiar și după un an;
  4. Albușul de ou se introduce tot după 1 an.

Acestea fiind spuse, vă doresc diversificare plăcută, bebeluși mâncăcioși, nemofturoși și fericiți să încerce lucruri noi, indiferent de metoda pe care o alegeți sau cu ce alimente veți decide să începeți.

Lasă un răspuns

