Pui cu smântână și ciuperci

Îmi place să mănânc sănătos pe cât se poate. O rețetă precum puiul cu smântână și ciuperci este sănătoasă dar foarte sățioasă și cu multe calorii datorită smântânii utilizate. Recomand a se face nu foarte des.

Cum am făcut o supă cremă de ceapă și mi-a rămas pui fiert am zis să fac și un fel doi, iar această rețetă este una din preferatele Dlui Pinguin, așa că m-am apucat de ea cu spor.

Pentru 4-6 porții aveți nevoie de:

– 1 kg pui fiert (copănele sau piept fără pieliță)

– 400 gr ciuperci

– 250 gr smântână (am folosit o smântână de la Sibiu, o minunăție!)

– supă de pui sau apă

– 2 linguri de făină

– o ceapă măricică

– cimbru, sare și piper

Am refuzat să folosesc orice alt tip de grăsime și am reușit să evit acest lucru rumenind puiul fiert cu tot cu pieliță într-un wok. Puiul tăiat bucățele mai mici dat cu puțină sare, piper și cimbru, s-a rumenit frumos în wok, lăsând în același timp un pic de grăsime. Am scos puiul rumenit și l-am pus deoparte pe un șervet de hârtie pentru a mai absorbi din grăsime, dând la o parte pielea rămasă. În grăsimea rămasă în work am călit ceapa tăiată bucățele mici. Odată devenită sticloasă ceapa am adăugat ciupercile și supă de la puiul fiert cât să le acopere și le-am lăsat să se înmoaie la foc mic. Am adăugat puiul și morcovul rămas de la supa cremă de ceapă și am lăsat totul pe foc încă vreo 10-15 minute.

Între timp am amestecat smântâna cu 2 linguri de făină și la sfârșitul celor 15 minute am adăugat-o peste puiul cu ciuperci. Dacă este prea consistentă mai puteți adăuga supă sau apă și lăsa încă puțin pe foc pentru a se fierbe și făina.

Abia aștept să servesc o porție cu mămăliguță!

Să degustați cu plăcere 😀

Lasă un comentariu