Supă cremă de ceapă

În primul trimestru de sarcină, undeva pe la 11-12 săptămâni, după o plimbare de nu mai puteam de picioare, am ajuns la un restaurant libanez, pe undeva pe lângă Miciurin, fostul 1 Mai. Nu rețin numele, știu doar că m-a mirat că avea nume italienesc.

Acolo, al meu soțior își comandă, nu șaorma cum v-ați aștepta, ci o mare porție de supă cremă de ceapă. Strâmb din nas la idee, mai ales ca mai aveam câte-o greață mai răzleață și îmi comanda o cremă de lebni cu o lipie delicioasă.

Mare îmi fu surpriza când văd o ditamai strachina de lut, fierbinte de ieșeau aburii din ea, iar spre mine venind un miros divin – e puțin spus. Inițial am crezut că i-au adus altceva. Privesc neîncrezătoare către strachina aburindă, iau lingura – la cât de curioasă sunt, putea să miroasă și mai puțin bine, tot gustam – și mă pregătesc să gust, cu reținere totuși. Dar și când am gustat, nu vă pot descrie… Vă spun doar că era să rămână fără supă al meu barbar. Sărmanii soți, cum ne-or suporta?

Drept urmare, am zis cu talentul meu gastronomic în creștere și grețurile din dotare să încerc și eu o astfel de minunăție în propria-mi bucătărie. Pe internet se găsesc foarte multe variante, care mai de care personalizată după cum a considerat gospodinul. Am încercat să o fac cât mai asemănătoare cu ce am gustat.

A ieșit… acum ca să mă laud (de fapt cuvintele pinguinului) “mai bună decât cea de la restaurant”. Vă las și vouă rețeta cu un P.S.: Nimic nu este bătut în cuie, faceți exact cum v-ar plăcea vouă!

Îngrediente necesare pentru 4-6 porții:

–          ½ kg ceapă albă sau de apă

–          50-100g unt

–          2-3 căței de usturoi

–          1 ½ l supă de pui (sau vită)

–          1 frunză de dafin

–          50-100ml vin alb demidulce (puteți la fel de bine să folosiți sec sau ce vă place)

–          200g parmezan

–          pâine integrală sau lipie libaneză

–          chimen, cimbru, sare și piper

–          1 cartof, o ceapă mică, o rădăcină de pătrunjel și un morcov pentru supa de pui

În primul rând facem supa de pui. Puneți la fiert puiul, eu am pus aripioare și copănele, cu un pic de sare, o ceapă mică, un morcov, o rădăcină de pătrunjel și un cartof măricel, toate întregi. Odată fiartă cărnița, se strecoară supa și se păstrează legumele deoparte. Dacă nu aveți alte planuri pentru carnea fiartă, o puteți folosi pentru a face un pui delicios cu ciuperci și smântână.

Se curăță ceapa și se taie destul de mare.  Se topește untul într-o cratiță încăpătoare, se adaugă ceapa care se călește la foc mic cu un praf de sare și cu mare atenție, amestecându-se încontinuu, să nu se prindă deoarece se amărăște. Pentru a scoate din ceapă toate zaharurile se recomandă înăbușirea ei cel puțin 1h. Se poate și mai puțin, dar nu va avea aceeași aromă intensă. Aproape de finalul înăbușirii se adaugă cățeii de usturoi tăiați fâșiuțe subțiri, frunza de dafin, chimenul, cimbrul și vinul. Lăsați apoi la foc mic să se evapore alcoolul. Puneți ¾ din ceapă deoparte.  Adăugați supa de pui strecurată peste ceapa rămasă și lăsați să mai fiarbă pentru cel puțin 15 minute. La sfârșitul acestor 15 minute, scoateți fruza de dafin pentru a evita un gust prea intens.

Odată răcită ceapa pusă deoparte, da-ți-o prin blender împreună cu cartoful și ceapa rămase de la supa de pui. Morcovul îl puteți mânca cu sare sau pune la puiul cu smântână, că doar nu-l putem arunca. 🙂 Compoziția rezultată va da consistență supei creme, deci amestecați supa cu ceapa dată prin blender.

Pentru a servi supa cremă de ceapă, aceasta se pune în castronele termorezistente. Dați pe răzătoare parmezanul și presărați puțin în castronelele cu supă. Tăiați pâinea feliuțe subțiri și prăjiți-o pe ambele părți sau faceți-o crutoane. Dacă ați ales lipia libaneză, aceasta se prăjește în tigaie, în puțin ulei de măsline.

Încingeți bine cuptorul, puneți feliuțele de pâine deasupra castronelului cu supă și presărați parmezan din belșug fix înainte de a da supa la cuptor. Lăsați-o la cuptor până ce se topește parmezanul și serviți-o cât se poate de fierbinte.

Vă asigur că va avea un success teribil! Să degustați cu placere! ^.^

P.S Voi reveni și cu pozele de rigoare.

Lasă un răspuns

