Pandișpan cu ciocolată și stafide

M-am trezit iarăși cochetând cu ideea de ceva dulce. Nu mă pricep la dulciurile la cuptor, nu am nici vase corespunzătoare. Tot căutând pe internet diverse combinații, îmi aduc aminte de pandișpanul făcut ultima oară. Ce bun a fost! Parcă aș încerca și ceva nou totuși. Nu aveam prea multe prin casă, dar ce a ieșit, a ieșit bine. 

În prințipiu luați aceleași ingrediente:

Miros excelent stafidele îmbibate în rom!

– 200 gr zahăr (tos de data asta)

– 200 gr unt (scos cu 30 min înainte pentru a se omogeniza mai bine cu zahărul)

– 200 gr făină cernută bine

– un pumn de stafide lăsate peste noapte în rom

– 4 ouă

– 6-7 pătrățele de ciocolată (eu am folosit neagră)

– coajă de lămâie

Gata împopoțonat de dat la cuptor!

Punem frumușel untul într-un recipient, îl amestecăm cu o lingurp de lemn și adăugăm ușor zahărul. Pentru o încorporare mai rapidă, luați mixeruldin dotare și …mixați! Odată zahărul topit se formează ca o cremă spumoasă. Acela este semnul că puteți adăuga unul câte unul, ouăle. La sfârșit se pune coaja de  lămâie și plouat, făina. Compoziția este deja pufoasă de la unt, de aceea am decis să nu pun praf de copt sau alt agent de creștere.

Am răsturnat compoziția într-o tavă de cozonat tapetată cu ulei și făină. Puteți folosi unt, ce vă place mai tare. Deasupra am presărat din belșug stafidele și am infipt câte o bucățică de ciocolată, care în timpul coacerii se lasă la …fund.

Se bagă în cuptorul preîncălzit la 180C, pentru 60 min (atât a durat la mine) Cel mai bine încercați cu faimosul fir de mătură sau o scobitoare.

Rezultatul? Am mâncat deja din el înainte de a vă scrie, moale și pufos, te topește în gură și te îndeamnă să îți mai tai o feliuță!

Să degustați cu plăcere! ^.^

Numa’ bun cu un pahar de lapte rece!

Lasă un răspuns

