Tiramisu zmeurat

Mi-e poftă de ceva dulce. Dar dulce și bun și săștiu că nu conține tot felul de nebuneli. Și nici să nu dau drumul la cuptor nu am chef. Era bun un tiramisu cu multă cafea și coniac, dar sărcinuța nu permite. Așa mi-a venit ideea de a face un tiramisu care să nu fie tiramisu. Înțelegi voi!

Aveți nevoi de puține ingrediente, un pic de timp și nițică răbdare după aceea – nu poate fi păpat decât după câteva ore bune la frigider. Cel mai bine îl faceți seara, adormiți cu gândul la el, iar dimineață va fi gata. Eu, neinspirată m-am apucat de dimineața și grea a mai fost așteptarea!

Tiramisu gata doar pe jumătate

Așadar, fără a mă mai lungi. Luați următoarele:

– mascarpone  250 grame

– smântână de frișcă (recomand Dorna, după ce a stat la rece cel puțin 3h)

– 2 gălbenușuri

– 100 gr zahăr pudră (aș pune chiar mai puțin, acum e după gustul fiecăruia)

– 1 pliculeț zahăr vanilat

– 300 gr zmeură (păstrați câteva mai frumoase pentru ornat)

– pișcoturi de șampanie 200 gr (recomand Boromir, românești, bune și ieftine)

– sirop de fructe de pădure (eu am luat unul bio)

– lichior de vișine

Batem smântâna cu pliculețul de zahăr vanilat până devine o frișcă tare. Se dă la rece. Gălbenușurile se bat cu zahărul pudră până ce acesta din urmă se topește. Se încorporează ușor mascarpone, apoi se toarnă frișca peste și se amestecă ușor pentru rămâne rezultatul cât mai pufos. Compoziția se pune la frigider.

Pentru a însiropa pișcoturile, amestecăm lichiorul de vișine cu siropul de fructe de pădure. Cât se pune din fiecare depinde doar de gustul devoratorului final. ^^

Numai bun de mâncat!

Se alege o tavă, sau orice recipient în care vreți să faceți prăjiturica. Însiropați pe rând pișcoturile, până faceți un rând. Adăugați un strat de cremă, apoi zmeură, apoi iarași pișcoturi însiropate. Și tot așa până ce nu mai aveți ce să puneți. Rezultatul se lasă la frigider pentru 4-5h sau de ce nu la congelator. Va ieși o semi-înghețățică răcoritoare. Înainte de a-l servi, se poate orna cu frișcă, ciocolată topită sau doar cu zmeură. Rămâne la imaginția fiecăruia.

Ce am făcut noi aici ajunge cam pentru 10 porții, zic eu. Răcoros și numai bun vara! Cred că ar merge excelent cu piersici lăsate în alcool sau cu ananas. Oricum cu zmeură este absolut demențial!

Vă poftesc la o porție ^_^

O porție pentru voi!

2 păreri la “Tiramisu zmeurat

Lasă un răspuns

