CURSURI PRENATALE – ASOCIAȚIA “TOTUL PENTRU TINE ȘI COPILUL TĂU” – PARTEA a II-a

Așaaa, unde rămăsesem? Da, nicio secundă nu regret cursurile la care m-am înscris și pe care le-am urmat. Atunci când ai parte de oameni care își iubesc meseria, ai parte de o satisfacție dincolo de cuvinte. Nicio secundă nu m-am simțit mai puțin importantă sau că întrebările mele au rămas fără răspuns. Pot spune că mă simt pregătită pentru ceea ce va urma. Ei, să nu credeți că emoțiile nu sunt tot la locul lor!

Este foarte important pentru o viitoare mămică să capete încredere în ea, în corpul ei și în tot ceea ce poate face! Noi femeile suntem pline de resurse, trebuie doar să ni le regăsim printre pantofii cu toc și servita plină de hârțoage. Doar, la bază cu toatele suntem create well-fitted for pro-creation. Hai, că știu că sunteți de acord! Doar uitați-vă și voi în oglindă: coapse țapede, solduri ondulate pentru a-l ține pe bebe, un piept generos sau modest (nu contează, tot aceeași cantitate de lăptic o vei avea!)și un suflet cald plin de dragoste pentru făptura care vă va umple sufletele cu iubire, implinire și vă va întregi familia.

Dar uite că fug de la ideea de bază. Revin deci la curs. Totul a decurs frumos, pe canapeau plină de perne foarte comode, pe muzică liniștitoare cu iz clasic și delicii turcești.

Ce am învățat?

Am acoperit subiectul nasterii, cu etapele travaliului si metode de raspiratie. Ce mi s-a parut mai interesant și nu știam:

– sa plecam de acasa cam atunci cand contractiile sunt la 15 min, in interval de o ora, mai ales daca stam mai departe de spital.
– dopul: poate fi un mucus gelatinos cu firicele de sange, de la roz aprins la maroniu. Poate sa nu cada deloc. Dupa caderea dopului, travaliul poate incepe imediat sau chiar la 1 saptamana dupa. So no need to panic 
– bebe este bine pentru 24h de la ruperea membranelor; deci avem timp de un dus si o cosmetizare rapida inainte de a fugi la doftor
– pentru a evita constipatia zilnic trebuie consumat un iaurt cu un fruct ras (para, mar) si o lingurita de miere
– sa cumparam pt durerea de dupa (in caz de episiotomie si nu numai) supozitoare Diclofenac
– sa avem la noi No-Spa, Scobutil
– daca pana in a III a zi de la nastere nu mergem la baie () punem 2 supozitoare cu glicerina 

Tehnici de respirație în travaliu:

1. respiratia de curatire: se utilizeaza oricand dorim sa calmam organismul si poate fi utilizat in prima parte a travaliuliu care coincide cu dilatarea intre 0-3cm: cum simtim ca incepe contractia se inspira profund pe nasuc si se expira profund pe gura

2. in faza activa a travaliului, dilatatia pana la 7 cm, se utilizeaza mai mult un gafait (nu stiu cum sa ii zic altfel) Se trage aer pe nas de cateva ori si se expira lent pana dam tot aerul afara

3. in momentul de expulsie va trebui sa respiram in felul urmator: se trage aer in piept, se lasa barbia in piept si se conduce aerul catre dl.poponet si impingem ca si cum am fi la baie (for no.2)

4. daca ni se spune sa nu mai impingem pentru a evita ruperea perineului sau orice alt ceva, se da drumul la aer in tromba ca si cum am sufla in lumanarile de pe tort.

Am plecat fericită și mai pregătită pentru nașterea pe care mi-o doresc naturală, fără peridurală sau episiotomie.

Acum, cu Dumnezeu înainte!

Lasă un răspuns

