Cursuri prenatale – Asociația „Totul pentru tine și copilul tău” – partea I

Am căutat în stânga și în dreapta cursuri prenatale care să corespundă exigențelor mele. Vroiam neapărat un curs neaglomerat, unde să pot întreba tot ce îmi stă pe limbă. Mai mult căutam o persoană în care să mă încred și față de care să pot discuta deschis, mai mult de atât un om învățat, care să iubească copiii și să fie la zi cu toată litaratura în domeniu.

Întâmplător am dat peste doamna Georgeta Mușat de la Asociația „Totul pentru tine și copilul tău”. După un schimb de mailuri rapid, la care mi s-a răspuns foarte politicos și pe larg întrebărilor adresate, am confirmat telefonic participarea la cursul „Sarcina și alăptarea”. Vocea de la celălalt capăt al firului – caldă, calmă – mi-a confirmat că am făcut o alegere bună.

Cursul are 4 etape:

  1. Sarcina (miscare, îngrijire)
  2. Nașterea (naturală, cezariană), tehnica Lamaze, cu sau fără epidurală
  3. Alăptarea/Nealăptarea, Baby-blues & Depresia postnatală
  4. Curs puericultură (necesar obținerii concediului paternal – 10 zile)

Momentan cursul are loc în strada Carol Knappe, nr 65A. Am plecat deci grăbită și înarmată cu emoțiile de rigoare la întâlnire. Ajung în fața unei case construită în stil vechi, cu poartă verde. Intru, și mă simt într-o altă lume. Cele 3 scarițe până la intrarea în casă sunt tapetate cu ghivece de flori, care de care mai frumoase și mici statuete. „Loc primitor pentru un bebe” – gândesc în timp ce caut o sonerie. Mă lovesc de clopoțeii de la intrare care scot un clinchet atât de liniștitor!

Bat la ușă, aștept câteva secunde care îmi par interminabile și-mi deschide o doamnă simpatică, cu zâmbetul pe buze, gata pregătită de oaspeți – Dna Georgeta Mușat.

Nu mă lasă să mă descalț, îmi pune chiar dumneaei botoșei medicinali și intru în palat. Zic palat pentru ca mi se părea a fi rupt decorul din „Howl’s Moving Castle” pentru cunoscători. Pentru cei care nu au avut plăcerea de a vedea acest anime, îl recomand cu căldură. Camerele par rupte dintr-o oază liniștitoare. Pe fundal, în surdină muzică clasică, camera în care m-am oprit emana un miros primitor de acasă. Iau loc pe o canapea plină cu pernițe care de care mai colorate, mai moi, mai tentante. Pe o măsuță ne aștepta apă rece cu sirop de fructe, migdale crude, zahăr candel și rahat turcesc.

Mă simt deja în largul meu și mă apuc să studiez pereții acoperiți cu afișe despre naștere, alăptare, masaj și îngrijire prenatală. Biblioteca duduie de cărți, dicționare și câte un cupidon ascuns care zâmbea dintre coperți.

Apare și doamna Mușat împreună cu care fac un scurt istoric al sarcinii, al bolilor familiale și a modalității pe care am ales-o pentru naștere. Îmi place acest început și mă fac să mă încred tot mai tare în decizia de a veni la aceste cursuri.

Va urma.

 

 

Lasă un răspuns

