Pandișpan cu vișine din compot

Am poftă de ceva dulce, făcut în casă și ceva care să fie bun. Am o carte de-a lui Jamie Oliver care contine o groază de rețete de dulciuri dar cum nu am toate ingredientele în casă, parcă nu îmi vine să ies doar pentru un dulce…

Fur o rețetă de blat de prăjitură Victoria și o voi face cu vișine din compot pentru că deja nu se mai găsesc în piață. Haideți să vă zic cum am făcut. 

Tocmai bun de pus la cuptor ^^

Am luat un pachet de unt și l-am lăsat să se înmoaie nițel mai mult. L-am tăiat bucățele, l-am pus într-un castronel de plastic împreună cu 200 grame de zahăr și le-am mixat până ce mi-a amorțit mâna iar cele două îngrediente au format o cremă spumoasă. Apoi am adăugat 4 ouă, dar  nu toate odată ci pe rând. Cum se omogeniza unul în compoziție în adăugam pe celălalt și așa am sfârșit cele 4 ouă. Apoi au urmat cele 200 grame de făină, adăugate câte-un pic, câte-un pic!

Când am terminat cu fâina, am adăugat coaja de la o lămâie medie și un pic de esență de vanilie și un vârf de praf de copt. Când am văzut ce aluat a ieșit, m-am speriat și am crezut că nu va ieși pufos, dar m-am înșelat; este pufos și aromat!

Am tapetat o tavă de cozonat cu ulei și făină și am încins cuptorul la 180 grade inainte de a termina de făcut compoziția. Cum vișine nu aveam dar aveam dulceață de vișine și compot de vișine, am pus într-un castronel la macerat vișinele din compot (scoțându-te înainte sâmburii)  și câteva vișine din dulceață bio împreună cu câteva linguri de lichior de vișine.

Cum s-a încins cuptorul, am băgat compoziția, iar la 10 minute am scos-o la cuptor pentru a o orna cu vișinele scurse de sirop. Și-a lăsat-o până s-a făcut. Aproximativ 1h în cazul cuptorului meu. Voi puteți să îl încercați cu o scobitoare sau cu vestitul fir de mătură.

Și pentru că mi s-a părut că lipsește ceva, am topit o ciocolată cu vișine – săr’na de cioco Miezule – la bain marie cu care am ornat pandișpanul când s-a mai răcorit și el nițel.

Am păstrat și pentru voi câteva feliuțe, împreună cu un pahar de pepenadă.

Numa' bun ^^

Lasă un răspuns

