Mâncare de linte

Lintea, supranumită și fasolea dacilor, este un aliment folosit pe meleagurile noastre mioritice de când hăul. Sau de când sunt noi agricultori. Bunica mea știu că făcea, alături de ciorbă și mâncare de ștevie. Spre rușinea mea prima dată nu am gustat aici, în patria noastră, mâncarea de linte ci tocmai în Liban.

Lintea conţine fibre, proteine, amidon, glucide, lipide, calciu, sodiu, magneziu, mangan, fosfor, fier, vitamina A, vitamina B, vitamina C. La un așa complex de vitamite nu e ciudat că este așa puțin utilizată la noi? Mai mult, ajută și la digestie datorită conținutului mare de fibre. Se găsește în piață, la plafar sau orice supermarket în mai multe culori: portocaliu, roşie, maro, verde.

Eu o folosesc pe cea portocalie. Nu necesită foarte mult timp de fiert, spre deosebire de fasole și este la fel de sățioasă și gustoasă.

Am luat o ceapă potrivită, o cană de linte, un căuș de orez și un praf de sare. Am călit într-o cratiță ceapa cu puțin ulei până ce a devenit transparentă, adăugând și puțină apă pentru a ajuta la fierbere. Am pus 3 căni de apă peste ceapa călită și am pus orezul. L-am lăsat la fiert. Cum bobul a început să se înmoaie am adăugat lintea. Trebuie amestecat în continuu pentru a evita o eventuală lipire a mâncării. Și a fiert în aproximativ 30 minute, dacă nu chiar mai puțin. Se adaugă după gust, sare, piper, poate chiar un pic de cimbru.

Înainte de a se răci, am pus-o în castronele. Odată răcită mâncărica va avea o considență asemănătoare mămăligii. Merge cu murături sau o salată de varză, fie ea albă sau roșie.

O porție are aproximativ 100 kcal, deci puteți mâncă fără a vă simți cu musca pe căciulă.

Ciorbița de linte este la fel de bună, chiar o recomand.

Lasă un răspuns

