Laban sau ayran gospodăresc

Îmi place laptele bătut. În sarcină am băutat câteva sticle de ayran de la o șaormerie, dar! Mi-am târât picioroangele umflate plin soarele toropitor dar nu am mai găsit. O dată, de două ori. Muream de poftă, de fiecare dată mă duceam cu apă în gură, in speranța că de data asta vor aduce. Dar nu. Nu a fost să fie. Bebe din burtică se agita, iar eu rămâneam fără ayran. Așa am decis: îmi fac eu!

Deeeci, m-am pus să fac iaurt de casă, bun și acrișor, aproximativ ca un ayran, tind să zic că este și mai răcoritor! De multe nu aveți nevoie, doar nițică răbdare până este gata. 

Așadar, ingredientele:

  • 2 litri de lapte de vacă proaspăt – eu îl prefer pe cel de la tonomatele de lapte –
  • 3 linguri de iaurt simplu
  • 1 lingură de sare
  • o idee de ulei de măsline

Laptele se încălzește la foc mic până dă in fiert. Îl lăsăm la răcit, dar nu de tot cât să fie călduț, Luăm cca. 4 linguri de lapte pe care le amestecăm vânjos cu iaurtul. Combinația se adaugă la restul de lapte până se omogenizează. Dacă aveți un vas de lut, puneți lapte într-acela. Dacă nu, las’, că și o oală normală merge. Înfășurați ca pe bebeluș oala într-o patură și lăsați-o așa cam 6-8h. Ulterior, la frigider! ^^

Merge băut simplu, ca un lapte bătut sau la orezul libanez cu pui.

Masă îmbelșugată s-aveți!

Lasă un răspuns

